Bouwjaar | 17-05-2001 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 77.700 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 252 kW (343 pk) |
€ 59.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 17-05-2001 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 77.700 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 252 kW (343 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | M Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kerkeplaat 2F |
Postcode | 3313 LC |
Plaats | Dordrecht |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24183948 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.mclassics.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
?? Informatie in het Nederlands:
Algemene informatie
Modelreeks: 2001 - 2002
Modelcode: E36/7
Technische informatie
Koppel: 350 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u
Ledig gewicht: 1.325 kg
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieurkleur: zwart/blauw
Aantal zitplaatsen: 2
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 4
Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Overige informatie
Airconditioning: werkt
Storingsmelding: Nee
Nieuw in onze collectie, deze prachtige BMW Z3 M Roadster (E36/7) uit 2001 in uitmuntende staat en met slechts 77.700 km, waarvan tussen 02/2001 en 05/2002 slechts 271 stuks zijn geproduceerd met de legendarische S54 fabrieksmotor van de E46 M3.
Achtergrond
In 1996 bracht BMW voor het eerst na de Z1 weer een 'Z'-model uit, de Z3 Roadster, het toonbeeld van een sportwagen met open dak uit de jaren zestig. Met zijn lange motorkap, korte achterkant, korte overhangen en sterk geaccentueerde wielkasten. De krachtige motor zit voorin, uiteraard gecombineerd met achterwielaandrijving. "Dit is de meest authentieke manier om BMW te rijden!" riep de vakpers. Wat is er dus geschikter dan een M-model te bouwen op basis van deze iconische auto? Met een nog sportievere uitstraling, een M onderstel en de aandrijflijn van de toenmalige BMW M3 E36 onder de motorkap.
Op de Autosalon van Genève in 1996 gaf BMW M een voorproefje van het ontwerp van hun opwindende nieuwe cabriolet met een prototype genaamd de M Roadster. Een jaar later in 1997 ging de productieversie, de BMW Z3 M Roadster, in productie. Hij was op het eerste gezicht meteen herkenbaar dankzij de vier uitlaatpijpen, grotere luchtinlaten in de voorbumper en de zijkieuwen met elegante chroomapplicatie. M GmbH wilde het originele Z3 Roadster-ontwerp, zoals getekend door auto-ontwerper Joji Nagashima, niet opnieuw uitvinden, maar in plaats daarvan proberen de specifieke kenmerken ervan te integreren en tegelijkertijd een nog dynamischer rijgedrag te bereiken. Op deze manier bleven de unieke designtaal en esthetiek van de populaire BMW Z3 zelfs als M-model behouden.
Het achtergedeelte is 86 millimeter breder dan bij de viercilindermodellen; ook de reguliere Z3 met zescilindermotor, de 2.8, is hiermee uitgerust. De vier gepolijste roestvrijstalen uitlaatpijpen in de opnieuw ontworpen achterbumper zijn echter gereserveerd voor de M-auto. Om een optimale rijervaring te bieden, heeft BMW M de open sportwagen uitgerust met gemengde banden. De gegoten 17 inch velgen zijn vooraan voorzien van 225/45 R17 banden en achteraan 245/40 R17 banden. In zijaanzicht val
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z3 | Sexawheel
De eerste lentezon heeft zich laten zien en meteen begint de cabriokoorts weer te kriebelen. Open rijden onder de blauwe hemel met een stralende zon op de bol is dé ultieme rijervaring. BMW heeft het imago echte rijdersauto's te maken en zet met de Z3 Roadster een buitenissig fraai en uitdagend model neer. Bovendien heeft deze schone alles in huis om het de veeleisende bestuurder naar de zin te maken.
De BMW Z3 is geen sportwagen, maar wel de meest sportieve cabrio in zijn segment. De 1.9i is geen aanrader, maar ongeacht de motor is de wegligging uitmuntend. Hoogwaardige afwerking.
Plus
- adembenemend mooi
- zeer fraaie en degelijke afwerking
- sublieme besturing en wegligging
Min
- matige prestaties
- enorme dode hoek met gesloten kap
- plastic achterruit
Conclusie
De BMW Z3 blinkt uit door een uitdagende vormgeving en sublieme wegligging. De 1.9i uitvoering is bepaald niet snel en daarmee vooral bedoeld voor de stille genieter die de auto niet koopt om indruk te maken op vrienden, maar om rustig mee te toeren. Wie toch probeert indruk te maken, wordt er zelfs door de eenvoudigste GTi nog uitgereden.
Wel is de auto praktisch. De kap is van goede kwaliteit en leent zich dankzij de dubbellaagsconstructie ook goed voor rijden in de winter. De bagageruimte is groot genoeg voor twee weekendtassen zodat ieder weekend met de Z3 een weekendje Franse Rivièra wordt. Ik zou het wel weten met deze sexy verschijning...