Bouwjaar | 01-01-1979 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.993 cc |
Vermogen | 118 kW (161 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-01-1979 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 3 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.993 cc |
Vermogen | 118 kW (161 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garagebedrijf P.J. Rotteveel |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Zuidweg 16-A |
Postcode | 2375 AS |
Plaats | Rijpwetering |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)71 - 5018667 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.garagerotteveel.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 1.120 kg
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze OCCASION wordt u aangeboden door Garagebedrijf P.J. Rotteveel.
Het betreft hier een Ford capri III 2.8I uit 1979.
Hij is uitgebouwd met zijskirts, voorspoiler en vleugel (cosworth) etc.
De auto is ook voorzien van speciale velgen met banden (235 breed) mbt de brede uitbouw.
De auto is all lange tijd in het bezit, maar staat meer binnen dan dat ermee gereden wordt. Dus tijd om te verkopen.
Voor Euro 10.500,- bent u de trotse eigenaar van een mooie oldtimer die gedeeltelijk wegenbelasting vrij is.
Kosten rijklaar maken : € 350,-
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Capri | Een moeilijk geval
Groot nieuws! De Ford Capri is terug! De legendarische sportwagen voor het grote publiek is tijdens een groots opgezette show onthuld. Met muziek en lichteffecten wordt het doek van de auto getrokken en dan... wacht een teleurstelling. De Capri is niet langer een sportief gelijnde coupé en het nieuwe model is ook geen "retro" auto. Het is de zoveelste middelgrote SUV. En er zijn al zoveel SUV's! Ford is er echter van overtuigd dat dit is waar de markt op wacht. Terecht?
De Ford Capri is een middelgrote, elektrisch aangedreven SUV. De naam hint naar een sportieve coupe uit het verleden, maar daar is in het uiterlijk of het concept weinig van terug te vinden.
Plus
- zeer ruim, ook achterin
- groot bereik, snel opladen
Min
- gelijkenissen met klassieke Capri te ver gezocht
Conclusie
De nieuwe Ford Capri is een moeilijk geval. De markt wacht op een nieuwe Fiesta, Focus of Mondeo en in plaats daarvan introduceert Ford de zoveelste SUV. De reden: wereldwijd is er veel vraag naar SUV's en Europa, Nederland in het bijzonder, is voor Ford een te kleine markt om auto's op maat te bouwen. Echter, de naam Capri roept herinneringen op aan charisma, rijplezier en het in vervulling laten gaan van een droom. Door te kiezen voor de SUV-vorm gaat de nieuwe Capri op in de massa en is het zeker geen droomauto. Een aflopende daklijn en subtiele design-hints doen daar weinig aan. Kortom: de ziel is er uit. De naam Mondeo was veel logischer geweest. De Mondeo staat voor ruimte en functionaliteit en in een nieuwe vorm was dat concept behouden gebleven.
Naast dit "gezeur" om de naam is er meer reden tot twijfel. De Capri is gebouwd op basis van de Volkswagen ID.4 en ID.5 en daarom heeft Ford minder vrijheid om te komen tot de rijeigenschappen die zo kenmerkend zijn voor het merk. Kortom: de nieuwe Ford Capri is een moeilijk geval. Vooralsnog is de boodschap daarom: er is een nieuwe middelgrote, elektrisch aangedreven SUV bij Ford. Middelgrote, elektrisch aangedreven SUV's zijn populair, dus dit is een belangrijk nieuw model waarmee Ford een grote groep kopers kan bedienen.
Eind 2024 gaat de Capri in productie en staan de eerste proefritten gepland. Dan moet blijken of de Capri niet alleen met de functionaliteit overtuigt, maar ook met de voor Ford zo kenmerkende rijeigenschappen. En heel misschien wel met de charme van de klassieke Capri?