Maserati Quattroporte 4.9 V8
€ 34.500,-
Bouwjaar | 07-12-1982 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 101.484 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | JF-43-PD Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.900 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 07-12-1982 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 101.484 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | JF-43-PD Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.900 cc |
Vermogen | 206 kW (281 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carel Wüst Museum B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Oostzanddijk 34 |
Postcode | 3221 AL |
Plaats | Hellevoetsluis |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)186 - 724157 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Topsnelheid: 220 km/u
Ledig gewicht: 2.010 kg
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Geen garantie
Origineel Nederlands geleverde Quattroporte 3 4.9. In uitmuntende staat en een zeldzame verschijning. "Slechts" 2.025 exemplaren werden van deze typische eind jaren '70 icoon gebouwd. Om een idee te geven, Mercedes-Benz bouwde, alleen al van de 450SEL 6.9 7.380 exemplaren en van de totale W116 reeks, 437.000 stuks. Dit maakt deze Quattroporte tot een exclusief en zeldzame verschijning en weet zij bijna iedere moderne exclusieve auto te degraderen tot een onbeduidend massaproduct. De Quattroporte was de creatie van toenmalig Maserati eigenaar Alejandro De Tomaso. Hij nam afscheid van het concept van het type 2, dat voorzien was van voorwielaandrijving, gekoppeld aan een V6 motor. Type 2 was, destijds, eigenlijk niets meer dan een slappe afgeleide van de Citroën SM, waarmee zij haar afkomst zeker niet verloochende. Nee, Alejandro De Tomaso was zeker geen fan van Citroën en dat liet hij merken met dit type 3. Type 3 namelijk is de absolute top van wat de Italiaanse automobielindustrie te bieden had! De laatste die geheel met de hand is gemaakt en met de luxe van een top-limousine met het karakter van een sportwagen. Voorzien van een korte-slag V8 motor, in huize Maserati vervaardigd, en gekoppeld aan een automatische 3-bak, afkomstig van Chrysler. Geen wonder dat de Quattroporte een populaire auto was bij regeringsleiders. Maar ook beroemdheden wisten de Quattroporte 3 te waarderen. Een van hen was Luciano Pavarotti die groot Maserati fan was! Misschien wel door het geluid van de imposante V8 motor. Getekend is de Quattroporte 3 door Giorgetto Giugiaro die van type 3 een imposant kunstwerk maakte. Deze Quattroporte 4.9 is zeer goed bewaard gebleven en heeft gezien haar leeftijd zeer weinig kilometers gereden. Daarbij is haar aan te merken dat er zeer zorgvuldig en zuinig met haar is om gegaan. Kom kennis maken met deze potentiële waardestijger en laat u verrassen door deze schitterende Italiaanse automobiel!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Quattroporte | Een wereld van verschil
Alle grote sedans in het topsegment zijn grofweg hetzelfde. Ze streven allemaal naar maximaal comfort door een grote afstand te scheppen tussen de inzittenden en de techniek. Daarom zoeven ze bijna onhoorbaar over de weg en zijn ze als een luxe cocon voor de bevoorrechte inzittenden. Maar het kan ook anders! Dat bewijst de Maserati Quattroporte.
De Maserati Quattroporte is een grote sedan in het topsegment. De Quattroporte is niet bedoeld auto met chauffeur, maar is dankzij de sportwagen-techniek van Maserati bedoeld als ultieme rijdersauto.
Plus
- bovengemiddeld veel rijplezier
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- concurrerend qua prijs en uitstoot
Min
- minder comfortabel dan concurrenten
- beperkte hoofdruimte
- weinig luxe achterin
Conclusie
Er is een wereld van verschil tussen de Maserati Quattroporte en grote sedans in het topsegment van andere merken. Die laatste zijn meestal gericht op comfort en gebruik als auto met chauffeur. De Maserati Quattroporte daarentegen is een droomauto die bedoeld is om zelf mee te rijden.
Het verschil begint met de vormgeving en simpelweg de exclusiviteit die hoort bij het merk Maserati. Het belangrijkste zijn echter de rijeigenschappen. De Quattroporte is overduidelijk het product van een sportwagenfabrikant en daarom is de band tussen bestuurder en techniek veel sterker dan gebruikelijk. Dat zorgt voor een compleet andere ervaring, terwijl het comfort op de lange afstand zeker niet vergeten is.