Bouwjaar | 24-08-2018 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 67.869 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SZ-100-V Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
€ 19.450,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 24-08-2018 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 67.869 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SZ-100-V Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Korteland Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Oranjelaan 42 |
Postcode | 2281 GE |
Plaats | Rijswijk Zh |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)70 - 3902900 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.kortelandautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2016 - 2023
Technische informatie
Koppel: 142 Nm
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Tankinhoud: 43 liter
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Afmetingen (LxB): 454 x 176 cm
Wielbasis: 270 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.350 kg
Laadvermogen: 440 kg
GVW: 1.790 kg
Max. trekgewicht: 725 kg (ongeremd 725 kg)
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 78 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6c
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,4 l/100km (1 op 29,4)
Brandstofverbruik in de stad: 3,3 l/100km (1 op 30,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,5 l/100km (1 op 28,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Garantie
Garantie: 3 maanden
Beschikbare afleverpakketten:
- Standaard pakket (inbegrepen):
Het STANDAARD afleverpakket bestaat uit
RDW tenaamstellingskosten
Professionele reiniging binnen en buiten
BOVAG 40 puntencheck
Minimaal 3 maanden geldige APK.
Dit afleverpakket bevat: Korteland 50/50 garantie 3 maanden (3 maanden garantie)
- Comfort pakket (€ 500 meerprijs):
Het COMFORT afleverpakket bestaat uit het STANDAARD pakket met extra
Onderhoudsbeurt conform schema van de fabrikant inclusief een nieuwe APK.
De distributieriem wordt gecontroleerd, indien deze binnen 1 jaar of 10.000 km vervangen dient te worden, doen wij dit zonder bijkomende kosten.
Banden met profiel minder dan 3 mm worden vervangen
1 jaar pechhulp 24/7 NL + EU
Minimaal 20 liter brandstof
Lakcorrectie (bijtippen)
6 maanden KORTELAND 50/50 garantie.
Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Standaard pakket"): Korteland 50/50 garantie 6 maanden (6 maanden garantie); Nieuwe APK
- NO Nonsense pakket (€ 1.195 meerprijs):
Het NO NONSENSE afleverpakket bestaat uit het COMFORT pakket met extra
Volle tank
Onderhoudsbeurt voor het aircosysteem
Minimaal 2 sleutels
12 maanden BOVAG garantie.
Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Standaard pakket"): BOVAG garantie (12 maanden); Nieuwe APK
Inruilen is altijd mogelijk. Al onze afleverpakketten vindt u op onze site onder het kopje "Diensten"
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Toyota Prius | Prius in perspectief
Met de Prius wist Toyota een ware revolutie te ontketenen. De zogenaamde "hybride" is een half elektrische auto die stiller, sneller en zuiniger is dan een conventionele auto. Echter, inmiddels is de geheel elektrische auto doorgebroken en die gaat nog verder op al deze vlakken. Toch is de nieuwe Prius wederom een hybride. Waarom?
De 5e generatie van de Toyota Prius is niet langer revolutionair, maar wel mooier, sneller, stiller en nog zuiniger dan de vorige generaties. Technisch ingehaald door de elektrische auto.
Plus
- sterk, stil en zuinig
- geslaagde vormgeving
Min
- kan beschikbare energie niet automatisch over route verdelen
- duurder dan een elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Waarom is de nieuwe Toyota Prius wederom een hybride, terwijl deze "voorloper" (letterlijke vertaling) bekend staat om zijn innovatieve techniek? Inmiddels bieden vrijwel alle andere merken hybrides, dus dat is niets bijzonders meer. Bovendien is vrijwel iedere Toyota inmiddels een hybride en veel van die modellen zijn beter afgestemd op hun taak (stationcar, SUV, etc.). Bovendien: vergelijkbare elektrische auto's zijn inmiddels goedkoper dan deze Prius.
De nieuwe Toyota Prius moet daarom vanuit een ander perspectief worden bekeken. De Prius is gemaakt voor de wereldmarkt en alleen West Europa is echt klaar voor elektrisch rijden. Daarbuiten biedt een hybride nog altijd de best mogelijke combinatie van comfort, prestaties en verbruik. Om toch meerwaarde te bieden ten opzichte van de voorgaande generatie is de nieuwe Prius een plug-inhybride. Het gemak waarmee de Prius presteert, het zeer lage verbruik en de rust zorgen ervoor dat dit wel de ultieme hybride is. Misschien is de Prius niet langer revolutionair, deze vijfde generatie is wel de fijnste Prius tot nu toe.